L:s resa från våren till nu

Ja L har ju gjort en liten resa från sist jag skrev fram till nu kan man säga. Våren var mycket jobbig för honom. Mycket tankar på vad morfar gjorde när han fyllde år och som alla andra vårterminer är han otroligt skoltrött. Så det var måååånga samtal till jobb i våras för att L inte gjorde som specialpedagogerna ville. Det är bra när man kan ringa mamma så hon kan få sin son på rätt köl och skoldagen kan fortsätta någerlunda normalt. Nä vårterminen var ingen höjdare.

Sommaren var sådär blev en hel del fritids eftersom jag jobbar och har ingen annan som L kan vara hos. morfar var ju uteslutet vilket det hade varit i vilket fall som eftersom jag sen länge bestämt att L inte skulle få sova över fler gånger eftersom han oftast låg och var ledsen större delen av natten.

Men 4 veckors ledigt fick med Kiviks marknad, Tosselila och strandbesök. Sen gick de flesta dagarna till lek och bus för mamma röjde förråd och vind så vi åkte till tippen många gånger denna sommaren. Vi sorterade, målade, slängde och möblerade om. Fint blev det minsann och gud vad skönt att få slängt allt bråte man har samlat på sig. Kan säga att det finns en del kvar som man skulle kunna slänga. Det är lite konstigt vad man kan ha många grejor vi bor ju bara i en 3:a. 

Jaja i slutet av sommaren bytade vi ADHD medicin. Kände att den L hade gav inte det resultat som jag önskade för honom. Så nu efter mycket övervägande har L fått en medicin som är narkotika klassad. Jag var ju helt emot det i början men efter att jag fått en massa info så gav jag med mig och denna har hjälpt L mycket mer än den han hade innan. Han är mycket mer i klassen och barnen har märkt skillnad på honom. Ja lärarna med såklart. 

Efter många samtal på skolan och risk för indragningar så har L faktiskt en specialpedagog som hjälper honom och efter ett par veckor i skolan så blev det bara EN pedagog och vi är så glada för detta. Dagarna går fortfarande upp och ner men MYCKET bättre än i våras. Jag är så stolt över min guldklimp.

L har även börjat på bågskytte och han är så nöjd över att äntligen ha fått börja. Ja jag är stolt över honom där med han väntar på sin tur, skuttar inte runt som han alltid gjort på alla andra idrotter han testat. Sen att han träffa mitt i prick ganska ofta med gör ju inget. Bowling är också en sport han börjat träna men där är han inte lika taggad för att gå dit, vi får väll se vad det blir med det. Idag fick jag veta att han vill börja på vanlig skytte med. Så nu får jag väll söka runt om han har åldern inne osv.

En annan ny sak som hänt är att vi har fått en kontaktfamilj. Och det innebär att L är hos denna familja varanan helg och det är så skönt att äntligen kunna få tänka lite på sig själv och bara göra det som jag vill. Träffa vänner, gå ut och äta och dansa, eller bara ligga i soffan en hel dag och inte bry sig om någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0