Long time no see

Ja det var ett bra tag sen jag var här och ritade och det har hänt en hel del kan man säga.

Min pappa som jag skrivit om tidigare har jag avsagt all kontakt med. När vi firade L:s 10-års dag så betede han sig så fruktansvärt dumt att jag bad han att gå för jag ville aldrig mer se honom. Det har jag inte gjort heller, det enda vi hört är ett sms när jag fyllde år. Eller fyllde år och år dagen efter min födelsedag fick jag sms:et. Jag har blockat honom på msn och alla andra sidor man råkat var vän med honom. L vill inte heller träffa honom mer. Han har dock varit ledsen flera gånger men det har inte varit morfar han saknat. Nä det är morfars hundar han saknat för han säger att morfar inte varit snäll vid hundarna. Stackars lille killen tycker synd om honom, men det är ju inte mycket jag kan göra åt det mer än att trösta. För även om L vill träffa sin morfar säger jag nej till det och det är för att inte L ska behöva känna någon skulld till att vi inte träffas.

Min mamma och min relation fick sig en törn med i och med jag bad min pappa gå eftersom hon hade åkt med honom för att fira L. Vi pratade inte på flera månader. Men jag har bett om hjälp av en familjebehandlare för att orka reda i allt som händer mig och min älskade son. Vi kom fram till att jag ville ha en fungerande relation med min mamma. Det har dock inte funkat för min mamma tycker att det kostar för mycket att köra upp hit och när hon sen fick pengar av dem vi är och pratar hos så blev det istället att det tar ju faktiskt en halv arbetsdag. Kan man inte lägga det på sin dotter och relationen med henne. Uppenbarligen inte.

Ja sen har det givetvis hänt massor med L och skolan men det återkommer jag om 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0