Vad skönt

Tänk vad skönt det kan vara att få prata med en utomstående profisionell (jag vet stavningen) människa som lyssnar på det man säger och ger konstruktiv feedback och inte bara hackar ner på saker man tycker och tänker. Alla människor borde gå till en psykolg någon gång i livet bara för att få känna sig hörd och bra för den man är. Det är så dumt att man ska vara tvingad att gå och må psykiskt dåligt först innan man ens kan komma till en psykolog som kan hjälpa en. Nä mer resurser till vården så att fler människor kan må bra och då också vara arbetsföra och inte tynga försäkringskassan som i sin tur går på  med armar och ben för att man ska börja jobba fullt igen. En psykiskt dåligt mående människa kan inte det förrän den mår bra igen och nä det syns inte på en att man mår psykiskt dåligt men det känns jättemycket för den som mår dåligt. Visst det finns de som ljuger också men man får väll ändå hoppas att de som säger att de mår psykiskt dåligt också gör det. Men ju fortare man får hjälp ju fortare blir man bättre. Jag fick vänta i över 1 år innan jag fick komma till den jag har idag och på mindre än 6 mån mår jag jättemycket bättre och ska arbetsträna upp de sista timmarna till min heltid igen nu. Livet är på väg åt rätt håll nu ska jag bara få bukt med skolan också så är livet toppen igen.

Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Ja jag håller verkligen med dig, att få en utomståendes perspektiv på saker kan tillföra en fruktansvärt mycket!

2009-01-08 @ 11:33:20
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0