Orkar inte mer

Jag är så trött på allt just nu. L sitter och säger att han inte orkar leva längre.Hade han inte haft sin ADHD hade det inte varit några problem. Givetvis kommer min ångest som ett brev på posten eller mail i inboxen kanske det heter numer och jag känner bara att jag vill inte mer nu. När ska folk förstå hur vi har det och att jag som mamma inte orkar själv hur mycket som helst. Blir så ledsen och vill bara flytta ifrån där jag bor och flytta mååååååånga mil till något annat ställe där ingen vet vem vi är eller hur vi har mått den senaste tiden. MEN jag vet ju att vissa problem följer med oss var vi än befinner oss och det är lite tråkigt. Fast vem vet om vi flyttar någonstans långt bort så kanske de människorna som möter oss där kan förstå oss lite och hjälpa oss till att må bättre. Fast jobb måste man ju med ha och de växer ju inte på träd har jag hört så jag får väll stanna här hos mitt heltidsjobb och människorna som inte förstår mig.

Det är märkligt när det händer något svårt hos någon vad det än är så finns det dem som inte vill/kan förstå och bara finnas där. De behöver inte lösa problemen MEN finnas till och lyssna och bara tycka om oss för dem vi är och ingenting annat. Jag hoppas jag möter såna människor någongång. Som tycker om mig för den jag är och att jag har ett liv bakom mig som kanske inte alla andra har haft.

Vad gnälligt det blev här nu. Missförstå mig inte L är det BÄSTA jag har och jag ångrar inte honom för en sekund men det är alla runt omkring jag är gnällig på just nu. Vad har jag gjort för att förtjäna detta???? Någon som kan svara på det??

Eller det är som jag sa till L innan idag när han inte ville leva mer att han har fått ADHD för att han fixar att ha det. Hade inte han klarat av att ha ADHD så hade han inte fått det iheller. Kan svaret vara så enkelt vi har vad vi har för att vi klarar av att ha det så........... Måste fundera på detta en stund.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0