Många mil

tröttar ut ett barn väldigt lätt..

Igår var vi och hälsade på min morfar L:s gammelmorfar och det är en resa på ca 2 timmar  för att komma dit. L sysselsatte sig med att läsa och lyssna på sin MP3 när vi körde ner så resan dit var hur lugn som helst. När vi kom dit så hjälpte vi morfar med att fixa middagen och jag hjälpte till med att städa 2 köksskåp som inte har blivit städade ordentligt på flera år. Lille morfar tänker ju inte på det och det är 4 1/2 år sen min mormor gick bort "vila i frid älskade mormor" så det var hög tid kan man säga fick slängt en massa gamla torrmatvaror som borde varit slängda eller använda för flera år sen. Så nu är det bara det som morfar behöver och han behöver inte klättra för att nå något av det allt står på nedersa hyllan.

Sen efter lite eftermiddagsfika och lite memory spel som L tagit med sig (jag och L delade 1:a platsen) för att fördriva tiden lite så var det till att bege sig hemåt igen och nu hade det ju blivit mörkt så läsa var det ju inte tal om i bilen och bara lyssna på MP3  var tråkigt. Så jag fick ungefär en gång i kvarten när är vi hemma.

 
Hade vi haft denna bilen hade det nog gått jättefort att komma hem hihihi

Väll hemma vilket var skönt kunde L leka av sig lite men snabbt såg jag att allt stillasittande idag hade gett utslag i form av mycket trots och en attitydförändring som inte är så rolig. Det är så synd att han inte kan hjälpa allt detta lite är ju nog vanlig ålderstrots men den delen som är ADHD är inte rolig och när det var tid för att sova var det mycket trams. En del av denna trams blir man irriterad på även om han inte kan hjälpa det så vi blev ovänner och L slog sig själv i huvudet och sparka i sängen och skrek i högan sky. Då är det bara till att lämna och låta han vara tills han lugnar ner sig igen. Efter ca 20 min så gick jag in till honom och det blev godnatt kram och förlåt och L somnade lugnt och skönt och sov gott hela natten.

Imorgon börjar skolan igen och det ska bli intressant hur de har löst vårens extrahjälp till L. Den han har idag slutar om ca 4 v och sen vet jag inte hur de tänker lösa det. Men jag ska än en gång strida om en assistent till honom men om jag lyckas det vet jag inte har ju inte lyckats än och han har gått på skolan i 4 år snart. "suck" undrar när de ska fatta att det är det som behövs. Ja jag lovar att jag återkommer om denna fråga en annan gång när jag vet.

På tisdag ska vi till logopeden och se om L har någon from av Dyslexi jag gissar att det är nåt men det kan ju vara ADHD som gör det både L:s morfar och pappa har det så risken finns ju tror det är ärftligt nämligen.

Det blev ett långt inlägg denna gången hihi jaja mycket att berätta ju 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0