Tidningen

Jaha då var L i tidningen idag då. Dock varken med bild eller namn men de som vet, vet vem det är. Det som hände i höstas jag har skrivit om det tidigare när L blev arg på en kille i klassen och drämde till honom. Den killens föräldar har anmält skolan till skolinspektionen och det stod i tidningen idag. Vet inte om det kommer att hjälpa L men vi får se. De  här föräldrarna ser tyvärr bara alla andras fel och ser inte att deras eget barn faktiskt gör en del fel som gör att han råkar i trubbel hela tiden. För det är inte bara min L som har varit på honom utan andra barn med. Dock är det ju min som gjort de värsta sakerna givetvis "suck". 

Ska till skolan idag och se om rektorn är där, vi hade en fram och tillbaka mailkontakt för lite mer än en vecka sedan och det sista jag skrev har jag inte fått svar på än hhmmm. Den frågan jag ställde då var hur assistener jobbade på andra skolor för det finns absolut inget som gör att en assistent är bäst för min L enligt skolan. Sen ska jag även prata med den nya spec pedagogen som inte verkar vara bra över huvudtaget har ingen koll på min L och sen helt utan anledning så har L gjort något som gör att han inte får vara kvar i klassen och då har han inte gjort något. Blir så ARG det är inte konstigt att han agerar utåt när han blir behandlad så. Ja vi får väll se vad som händer idag jag återkommer senare om det.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej! Har följt din blogg ett tag och kan bara säga att kämpa vidare! Hoppas verkligen det löser sig för dig och L :) Har själv ADHD så vet lite hur det känns..



Allt gott och kika gärna in på min blogg! :)

2009-02-11 @ 16:01:36
URL: http://lolloracing.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Ja, ofta är det mer fråga om gruppdynamik än något annat... ser man individens behov och hur denna skall kunna samverka i gruppen på bästa sätt för att vara en tillgång utifrån sina förutsättningar...? betvivlar det...



Beundrar dig för att du orkar kämpa vidare... är sorgligt att en kamp skall behövas.

2009-02-11 @ 17:16:59
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0