Tårta, Stick och Glass

I helgen testade jag att göra en liten smörgåstårta för första gången. Den blev kanongod har testat den på en väninna och fick bara positiva kommentarer. Den blev kanske inte den snyggaste men jag var ute efter smaken och den var kanon hihi. Så nu är L:s 10-års kalas fixat det blir smörgåstårta.


Idag skulle vi till doktorn med L han har haft ont i magen ganska länge och nu vill jag veta vad det kan vara. Så läkaren sa vi tar lite prover gluten och laktos. Sen säger hon för de andra proverna tog de väll när de gjorde utredningen på L. VA säger jag nä de har inte tagit ett enda prov de har bara pratat med honom och observerat. Ojdå säger hon och kryssar i några rutor till på lappen. Jaja så sköterskan tog stick i fingret och sa sen det är bättre ni åker till sjukhuset så tar de resten av proverna. Ja det är väll bara att åka dit och sen fick jag muta L med en glass efter de hade fått sticka honom i armen så han gick med på det. När hälften av det som sköterskan behövde så spännde L sig så mycket så det kom inte mer blod. Så hon säger då vi får sticka en gång till. Det föll inte L i smaken han ville inte alls det gjode ju ont men sköterskan sa att du kanske får en glass till och då fick jag ju säga ja och med pyttelite motstång fick hon sticka honom i andra armen med. L var jätteduktig trots en del tårar för det var obehagligt (jag tycker likadant) så fick de blodet de behövde. Så om en vecka får jag veta om det var något i proverna annars får de väll söka vidare på vad som kan orsaka magontet.

Har även börjat testa en annan taktik nu med läggningen. Vi sätter igång en skiva med lugn musik sen klappmaserar jag L på ryggen så han slappnar av innan jag går därifrån och han får somna med musiken i bakgrunden. Han sa att det kändes bättre igår får se om jag får samma svar imorgon. Är det så tänker jag fortsätta med detta men får nog köpa ett par skivor till så vi kan variera oss.

Det blev ett långt inlägg men vad gör det jag hade mycket och skriva av mig så då blev det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0