Soc e bra ibland

Socialen är inte av ondo och de hjälper faktiskt de som behöver. Detta är andra gången i mitt liv som jag måste vända mig till soc. Första gången var när L var nyfödd och min ekonomi inte räckte att försörja oss. Då hjälpte de mig så jag klarade av att ge oss båda hus och mat det hjälpte mig till jag fick mitt heltidsjobb jag har kvar idag och jag inte behövde hjälp av dem längre. Jag hade tur med hade världens snällaste soc"tant" hon var väll i 30:års åldern nånstans och jag var knappt 20 fyllda hihi så tant kanske är fel att kalla henne men jaja hihi.

Nu får jag hjälp av dem igen dock inte ekonomiskt denna gången utan med L och vår situation. Jag är själv och har dundrat in i den berömda väggen, är på väg tillbaka från väggen och vill inte dit igen, vi behöver hjälp/stöd eller vad man nu vill kallla det. Visst allt tar tid men jag har än en gång fått 2 denna gången supersnälla soc "tanter" de är inte tanter de heller 10-15 år äldre än mig precis som förra gången :o)

Så jag kan inte mer än säga Soc är bra och det vill bara bra iallafall när det gäller barn och det ska de vara. Sen finns det dem som missbrukar systemen och ska ha en massa utan att behöva och de gillar jag inte men behöver man så är jag glad att de finns. Det är inte alla som kan få den hjälpen i andra länder vilket är synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0