Skolan

Ja igår var jag ju i skolan och skulle förhoppningsvis fått ett svar av rektorn men nä med min tur var BÅDA rektorerna borta just när jag kom dit. Jaja jag får väll maila igen och ta till hotet inget svar = media. Det ska väll inte vara så svårt att svara på om hur assistenter jobbar i andra skolor i vår stad finns det minst 4 låg och mellanstadieskolor och sen  några andra också.

Gick sen och pratade med den nya spec pedagogen och hon sa knappt någon ting hhmmm var tog pratkvarnen vägen som mer än min son träffat på. Andra föräldrar har berättat vad deras barn säger och det är att hon är en pratkvarn de får inget gjort när hon är i närheten. Fick i alla fall veta att hon inte jobbat med ADHD barn förr och hon har inte läst mer än de man får läsa när man studerar till spec ped, så där får jag sitta när hon redan jobbat 2 veckor med L och berätta hur hon ska bete sig och vad hon ska göra. Den förra spec peden har ju gjort ett kanon jobb eller hur den nya vet inte hur hon ska göra och då gick de sida vid sida i en vecka av just den andledningen. Suck när ska det funka??? Nån som vet :)

Sen har jag en upp och ner son just nu. Han ska till sin morfar på sön-tis och han är nervös. Min pappa är lite speciell och har en del ideér som ska göras som han vill inte som kanske är bäst. Vi har inte pratat sen i november tror jag det är nu. Dvs L och morfar har diskuterat via msn och jag har inte varit med en gång ännu. Det enda jag vet är att L blir hämtad på sön fm och jag hämtar honom tis efter jobb. Kan det inte vara tisdag snart så jag får hem min guldklimp så vi kan ha blädagen när han får ur sig allt agresion och annat som han hållt inne i 2 dygn sen ska vi bara mysa resten av sportlovet med bio och vad jag hittar i sportlovsprogramet kommunen har gett ut fick hem det idag. Skridskor kanske vi bor 5 min gåväg från ishallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0