#&)@#>"=)&?£¤@(}? Rektor

Ja idag blev jag så fruktansvärt arg på L:s rektor. Hon sitter och ljuger mig, BUP, Elevhälsan samt sin egen personal rakt upp i huvudet. Men när jag opponerar mig med att nänänä så är det inte så ger hon sig inte. J...a kärring rent ut sagt.

Det hon ljuger om är att i våras blev jag nästan tvingad (skolan tjatade till jag inte orka mer) att ansöka om en plats till en specialskola till L. Jag gillade inte idén för jag visste/vet ett par barn som går på den skolan redan och de är MYCKET värre än vad min L är. Samt att det inte fanns någon plats men det kvittar ju. Rektorerna och spec peden som slutat tyckte det var den enda utvägen för L var sååååå jobbig. Skolpsykologen sa att ja alternativet finns men just den skolan är inget för L utan det är nog bättre han går kvar här tillsvidare i alla fall. Ansökan gick iväg och jag har hört av en annan person som jobbad på skolan då att den kom tillbaka med ett nej och att skolan försökte igen men ytterligare ett nej kom.

Idag sitter då rektorn och säger till oss att denna förra skolpsyk (vi hade en ny med på mötet idag) har sagt att min L hade för svåra problem för att gå på den specialskolan så det var bättre han gick kvar där han var. Ehhh va, någon mer än jag som hör hur jävla korkat detta låter. En specialskola är väll till för de barn som har svåra problem med något och behöver extrahjälp. Men nä inte denna gången??????? rektorn är ju helt tappad bakom en vagn. Jag säger ju nä så är det inte men hon ger sig inte detta har den förra skolpsyk sagt på en EVK eller kanske bara till henne men bestämt på en EVK???? svårt att bestämma hur lögnen ska se ut eller??? Efter det säger hon att skolan har avbrutit ansökan?????? ännu en lögn. Denna kan jag dock inte säga något om utan att avslöja min mullvad som dock slutat jobba på skolan men jag vill inte att hennes barn ska komma ikläm för hennes barn går i L:s klass.

Hurvida ansökan blev avslagen eller de avbröt den kvittar mig igentligen för jag hade inte tackat ja till en plats ändå. Den skolan är inte för L. Men att sitta och ljuga gör mig vansinnig. Min mullvad har berättat för mig att hon har suttit med på möte där hon vetat att rektorn ljugit för föräldrarna. Hon har sedan berättat sanningen för föräldrarna för det är den som måste komma fram. Men dessa 2 rektorer som finns på min sons skola borde inte jobba som sådana. Hade det inte varit för att L:s klass är så underbar som den är så hade jag tagit han ifrån skolan för länge sen. Men en sån klass kommer jag aldrig att hitta till honom igen tyvärr. Helt underbara barn.

Tillägas kan är att jag har länge haft en känsla av de inte vill ha L kvar på skolan utan om jag tar bort problemet så blir det bra. Jag sa detta med idag när jag var så arg så tårarna spruta (jag gråter när jag blir riktigt arg) men så var ju inte fallet givetvis säkert en lögn det med. Hatar mig själv för att jag gråter när jag blir så arg men det går inte att hålla tillbaka tårarna jädra skit. En liten seger för mig var dock att när rektorn sa hejdå kunde hon knappt se mig i ögonen. HA bara skäms på dig ljuger och dummar dig på det viset. Sista ordet om detta är inte sagt än. It isn´t over until the fat lady sings!!! Heter det inte så och nä hon har inte sjungit än.

Ska ringa den förra skolpsyk imorgon och höra vad han har att säga om detta ska bli intressant.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Att vara förälder till ett barn med ADHD är beundransvärt, tänk om alla förstod vilket jobb ni gör 365 dagar om året! Bra jobbat! Mitt tips är att ha fokus på Ls bästa och skita i de personer som beter sig underligt. Ta hjälp av de som beter sig och är proffessionella istället. Hoppas du får hjälp i morgon. Lycka till och var stollt över allt du gör för ditt barn!

2009-02-24 @ 22:07:55
URL: http://fantastiskaleksand.driftig.nu
Postat av: Mamma Melissa

Jag har otroligt svårt för den här sorteringen av elever som ändå finns kvar inom skolan. Den är vansinnig!



I Skollagen och samltiga skolplaner så står det att skolan skall vara till för ALLA elever. Och då tycker jag att det också är det som bör gälla!



Att klumpa ihop ett antal barn, ungdomar bara för att de har samma diagnos eller likartade problem, nej, det löser ingenting.



Jag tror på integrationen och resurser i klassen. Endast då kan man uppnå ett klassrumsklimat som är accepterande och hjärtligt istället för "åh, han är ju så dum, så jobbig, så bråkig" osv.



Alla är vi olika, med diagnos eller ej. Och det är skolans ansvar att tillvarata dessa olikheter på bästa sätt -inte klumpa ihop eleverna och "gömma" dem.



Stå på dig! Och dokumentera ALLT -men det anar jag att du redan gör...

2009-02-27 @ 12:59:23
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0