Rädd

Ja det blev jag idag när rektorn ringde mig på jobb. Min första tanke vad har L gjort nu då kom på sen att han inte ens är på fritids denna veckan ju det ju sportlov och L är hos morfar till imorgon. Jaja det var inte det jag blev rädd för utan när rektorn säger att hon inte förstod mitt mail jag skickade för 2 veckor sen att det var en fråga ställd i det mailet.

"Hur jobbar andra assistenter?"

Min fråga något förkortad kan man missa att detta är en fråga?????? Nu frågade jag en fråga igen :)
Nä jag blir rädd när en rektor inte vet hur en fråga ser ut. Ska man inte som rektor veta det iallafall om man jobbar på en låg och mellanstadie skola där barnen ska lära sig hur man skriver en fråga. Usch nä jag hoppas lärarna är bättre pålästa om hur en fråga ser ut.

I helgen skickade jag ett något argare mail med att jag ville ha svar på just denna fråga som tydligen kunde missförstås som en intefråga. Plus att det var en sak till jag morrade lite om så hon ringde mig för att förklara. Fast jag skulle vilja kalla det för svamla/skylla ifrån sig för ordentliga svar fick jag inte.

Fast det kanske är så skolor jobbar.
Nä det finns inga pengar till assistent. Eller.
Vi ger ditt barn mer än något annat barn får.
Ska man tacka då eller??? En ny fråga :)

Mitt barn får inte vara ute på rasten mellan morgonfritids och skolan för då har man ingen vuxen som kan vara ute med dem. Får mitt barn verkligen, och andra barn för det är i regel de som startar bråken  min L avslutar dem, allt han behöver???? NEJ inte enligt mig varför ska han straffas bara för han har fått någonting som gör att han har det lite tuffare än andra barn i vissa situationer.

Nä slut på gnället i morgon får jag hem min speciella goa kille igen och vi ska mysa resten av sportlovet med bio, bowling och shopping. Kan ju inte blir  bättre. Hoppas det kommer lite snö med så vi kan vara ute och busa lite med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0