Blir ledsen

Idag fick jag höra när L och morfar pratade via msn. Ja de pratar ingen av dem gillar att skriva. L säger att jag vill åka hem på mån istället, morfar frågar varför och L jag vill bara. Då börjar morfar säga jamen då träffas vi ju knappt då blir det att vi bara sitter i bilen ju. Av de 30 timmar de haft tillsammans då tillbringas 2 i bilen. Visst de ska sova lite med men ta bort 8 timmar till då har de 20 timmar kvar att umgås ju.

De prata lite fram och tillbaka till morfar säger varför vill din mamma att du åker hem på mån. Det är inte mamma det är jag som vill åka hem tidigare säger L. Men det var ju som jag misstänkte när L säger att han inte vill så är det jag som har tutat det i honom L kan inte tänka/känna själv. Då skulle pappa ha sett när L kom in till mig igår och tårarna skvalade ner för kinderna med orden jag vill inte åka till morfar för han säger alltid så dumma saker om dig. Visst jag vill väll inerst inne inte att han åker men det är 2 dagar så jag kan stå ut fast jag vet vad som väntar när han kommer hem.

Sen säger min pappa jag som hade tänkt vi skulle åka till ......... L älskar att vara där så han säger ja men då vill jag stanna till ons. Detta efter att pappa övertalat L att stanna till tis ivarje fall tills pappa får veta att jag hämtar L vid 16 tiden då drar han in nästa ess i rockärmen för att övertala L att stanna lite till.

Det som förundrade mig sen var att pappa sa att hans fru skulle jobba tiskväll vilket betyder att hon måste sova på em för att orka jobba hela natten. Hur kan de åka iväg om hon ska jobba frågade jag mig. Nä om inte pappa inser när han hämtar L imorgon att jag hämtar L tis em vid 16 tiden så får min pappa köra hem utan barnbarn i bilen för då stannar han  minsann hemma hos mig. Jag får väll ta med honom till jobb det har jag gjort för och jag ska måla och då kan L hjälpa till det tycker han bara är roligt.

Ja vi får väll se om jag blir barnledig 2 dagar eller han stannar hemma. Men det gjort i ont hjärtat när L försöker vara alla tillags han tycker om sin morfar och det är ok men han tycker inte om hur morfar tänker och det dröjer nog inte länge förrän L inte vill träffa honom alls det är inte många år innan tonåren kommer hoppas bara min pappa förstår det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0