Puh

Vilken dag det har varit idag. Skolan ringde vid 9 L hade slagit en annan kille med en bandyklubba i ryggen. Så det var bara att ge sig iväg och hämta honom hos rektorn och höra vad som hänt. Sägas kan är att den killen han bråkade med kan provocera L väldigt bra (även tvärtom funkar utmärkt) så de hade stått där och muckat med varandra tills min L fick nog och gjorde något som han har ångrat hela dagen. Dessa 2 killar har inte funkat ihop sen den dagen de började förskoleklassen för snart 4 år sen men de vet var de ska trycka för att få igång den andra.

Jag tycker sådant här är väldigt jobbig och när jag hade lagt på luren på jobb så bara sprutade tårarna och min chef visste inte riktigt vad han skulle göra men efter att jag fått fram vad som hänt (visste ju inte hur allvarligt något var) så sa han kör du jag fixar det sista (lönen skulle bli klar idag) Så med tårarna rinnande ner för kinderna hela vägen till skolan körda jag dit. Efter vi varit på skolan körde jag raka vägen till BUP och fick tag i en av de vi brukar prata med och hon pratade med oss och fick mig att förstå att sånt här händer inte bara ADHD barn och att det inte var varkens mitt eller L:s fel. Detta är ju vad han har svårt med att kontrollera sina impulser. Iallafall efter det körde vi hem och L fick en välbehövlig kram och det har blivit många sen dess. Han behvöer mycket närhet speciellt när det har hänt något.

Väl hemma ringde jag elevhälsan om assistent till L och vad chefen för stället jo sägar att det är skolan som bestämmer vem som ska ha assistent och då är det skolan som sa att jag skulle ringa elevhälsan. Suck man blir skickad hit och dit men vad hjälper det min son????????? Jag ska ringa soc imorgon och höra vad de kan göra för oss.

Fick tag i rektorn senare idag och hon sa att den andra killen hade kommit tillbaka från akuten och mådde någerlunda bra. Tillräckligt för att gå iskolan och det är ju ett gott tecken. Men oj vad dåligt jag har mått för detta idag. Ringde hem till killen och pratade med mamman och då sa hon att hennes son var och spelade hockey så jättealvarligt var det inte iallafall och det är skönt och det kändes skönt för L också att få veta detta. Killen ringde när han kom hem och L bad om ursäkt för vad han gjort och att det inte var meningen att han skulle skada någon.

Men L kände sig osäker inför skolan imorgon så vi tar lite sovmorgon och kommer lagom till 10:e rasten och så är jag med imorgon. Tror att L känner sig tryggare med det och så kan de som vill veta något prata med mig och L tillsammans så slipper han sitta själv och svara. Så får vi se om vi är där hela dagen eller vi kör hem på lunchrasten.

Ja det var vår tisdag full av känslor och tårar men det känns bättre nu när vi vet att allt är ok med killen. Det positiva som kan komma ut av detta är kanske att kommunen/skolan inser att en assistent är av stort behov för allas skull men speciellt min son då. Han behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0