Oj vad det var länge sen

jag skrev något här. Ja det har varit ett par röriga veckor. Sist höll jag på med mina möbler och dan innan lillejulafton fick jag ihop vitrinskåpet. Fick flörta med min bror som fick hjälpa mig för min rygg har gjort ont sen jag kånkat hem alla de andra möblerna har fortfarande ont. Har varit hos sjukgymnasten och ska börja träna efter att helgerna här har gått så jag blir stark i rygg/magmusklerna igen.

Föräldrarna till pojken L slog gjorde en polisanmälan, jag trodde den skulle vara riktad mot skolan för att det inte fanns någon vuxen i närheten som det ska vara när L är där, men nej den riktade dem rakt på L. Så för 3:e gången under 2008 fick soc ett papper om att det händer saker hos oss. 2 gånger i våras skickade skolan en anmälan mot mig för det fick för sig att jag gjorde saker man inte får så L fick höras av polis osv med advokat och hela kittet. Fy f-n vilken vår vi hade men det löste sig för jag har inte gjort något av det som skolan fått för sig och soc och polis la ner allt skönt. Har inte direkt något förtoende för den skolan längre men vet inte i vilken skola L får det bättre så han får stanna ett tag till. Klassen han går i är så bra och tar L:s ADHD på ett så coolt sätt helt underbara är dem.

Vi  firade en lugn jul ensamma hemma. Har en liten konstig familj så det blev så i år. L fick ett Wii i julklapp han hade bett Gud om det för ett tag sen så det var ju tur att Gud lyssnade hihihi. Vi är inte såna som går i kyrkan och är jättekristna men L tror att Gud finns och då får han gärna tro det. Så nu vet jag att träna behövs vilken träningsvärk jag hade juldagen hihihi.

När vårterminen börjar igen ska jag och L till soc för att se om de kan hjälpa mig med en avlastningsfamilj en gång i månaden eller något sånt. Jag behöver den hjälpen L har inga morföräldrar som förstår så  jag känner att det är det som gäller nu. Har försökt få hjälp via Barnhabiliteringen och Lss men L har inte en tillräckligt svår ADHD så där får vi ingen hjälp knasigt va. Barnhab tar inte barn som bara har ADHD man måste ha fler diagnoser och Lss anser inte heller att han har en tillräckligt svår ADHD för att vi ska få hjälp där så nu är sista hoppet Soc. Vi får se jag återkommer i den frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0